2013-11-23

Captain's Blood

  Men hej! Ursäkta avbrottet. Jag gjorde en avstickare till New York för att fira några jämna år. Redan innan resan bokades hade jag siktet inställt på att få fira min 30-årsdag på en amerikansk tikibar och jag valde ut Otto's Shrunken Head i East Village. Otto's var ett mörk, kaotiskt och helt opretentiöst surfhäng värt ett återbesök. Dom mumsiga tikidrinkarna kostar tio dollar styck och för $5 extra får du ta med muggen hem. Jag skulle vilja förflytta hela stället till min lilla hemkommun så att jag också kan dela en volcano bowl med mina kollegor efter jobbet. Jag har så stark tillbakalängtan till New York nu att vi redan planerar en ny resa till våren, så tipsa mig gärna om andra exotiska hak där!
  Men om vi skulle ta vid där vi slutade då... Det var dags att blanda något på falernum. Falernum är ju gärna en av ett dussin andra ingredienser i ett recept och därför tycker jag att Captain's Blood är en trevlig liten sjörövarcocktail med sina fem enkla komponenter. Den är syrlig och lätt kryddig, men framför allt är den stark, så smutta lugnt! 




Captain's Blood


6 cl mörk rom 
4 cl limejuice
1 cl falernum
1 tsk socker
1 stänk Angostura Bitter

Skaka samtliga ingredienser med is och sila upp i ett kylt cocktailglas. Garnera med citronskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...