2016-06-13

Gila Monster





*Låtsas som om Negroni Week aldrig var.*

Vi backar bandet en bit. En månad eller så. Gila Monster var drinken jag började testa mig fram med innan den första tokförkylningen kickade in och mina smaklökar slutade fungera, och det var den första jag behövde blanda när inspirationen kom tillbaka.
Jag gjorde Lolong på sweetie förra året - en lätt och frisk drink - men i år ville jag ge frukten en mer ordentlig tikiskrud. Det är egentligen ingen jätteutmaning. Sweetien är väldigt mycket en vit grapefrukt utan det beska. 
Jag är väldigt nöjd med den här rommarinerade citrusbomben. Fruktig, fyllig och, jaaa, ganska söt, men ändå med en underliggande kryddighet och småbittra drag som bryter av sötman.
Jag tror att du kan hittade några ensamma halvskrumpna sweetiefrukter i affären fortfarande, men häng då på låset imorgon bitti för säkerhets skull. När dom är slut så lär dom vara slut för resten av året.


Gila Monster

4 cl Appleton Signature Blend (tidigare V/X)
2 cl kubansk guldrom
4 cl sweetiejuice
2 cl honungslag
2 cl limejuice
1 cl Bénédictine
1 barsked pimento dram
1 stänk Angostura Bitters

Skaka med krossad is och häll upp osilat i ett stort kupat glas.

(Eget recept.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...