2017-02-25

Sea Breeze



Trevlig grapefruktdag! Eller... Grattis på grapefruktens dag!!! Eller? Skit samma. Jag vet inte riktigt vad det är tänkt att man ska säga, men 25:e februari är det i alla fall officiellt grapefruktens dag i Sverige. Det är inte helt välkänt, men så är det. Look it up.
Grapefruktens dag ska firas och i år gör vi det med en av mina bästa guilty pleasures - sommarsvalkaren Sea Breeze.
En klassisk Sea Breeze innehåller vodka, grapefruktjuice och tranbärsdryck och därefter har den här longdrinken inte så många regler att rätta sig efter. Du kan skakade den eller bygga direkt i glaset. Du kan använda vilken sorts grapefrukt du vill och du kan fiffla ganska fritt med måtten.
Många gillar en rejäl omgång tranbär i sin Sea Breeze, men jag tycker att lika mått av allt ger en lagom koncentrerad drink. Om jag sen skakar eller bygger beror helt på hur lat jag är för stunden.
Vi försöker igen: God grapefruktens dag! Nej, det låter inte klokt. Ha en fin lördag istället.


Sea Breeze

5 cl vodka
5 cl grapefruktjuice
5 cl tranbärsdryck

Skaka med is och sila över iskuber i ett collinsglas (alt. bygg med is direkt i glaset).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...