2017-09-14

Sopot Swizzle



- Polska rivieran, då?
...frågade min vännina mig när vi planerade vår årliga weekendresa i början av 2016. Jag bara skrattade bort förslaget eftersom att jag inte visste att det ens fanns något att kalla riviera i Polen. Året efteråt svämmer mitt instagramflöde över av bilder på folk som åker till stranden i Sopot. Och alla älskar det.
Jag har fortfarande inte tagit mig dit, men när någon jag känner gör det önskar jag mig en flaska Zubrówka när hen kommer hem.
Eftersom att jag går på en diet har jag faktiskt inte druckit den här drinken själv. Men jag ville bara få den här idén att sitta innan sommaren var helt finito, så med Sopot Swizzle har jag helt litat på min sambos omdöme. Och vad jag fått höra  ska smakerna vara välbalanserade och passa bra ihop.
En bra rabarberstjälk är viktigt till den här drinken. Den bör vara lite röd och fin och ungefär tumtjock. Grov och grön rabarber kommer vara alldeles för besk.
Och än finns det rabarber att komma över, så kanske hinner jag testa min egen drink när min Whole30 är över nästa vecka.


Sopot Swizzle

 5 cl Zubrówka
2 cl färsk rabarberjuice
1½ cl Berentzen Apfel
1½ cl ingefärssyrup
2 tsk citronjuice
6 droppar Bittercube Bolivar Bitters

Blanda i ett lånsmalt glas packat med krossad is. Rör om kraftigt till glasset blivit frostigt utanpå. Garnera med citronmeliss.

(Eget recept.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...